In de online wereld is inhoud verwant aan onroerend goed. Als je klaar bent om een ​​huis op de markt te brengen, breng je het in scène met alle toeters en bellen. Het is overzichtelijk, georganiseerd en gemakkelijk te navigeren, daarnaast biedt het een duidelijk beeld van de levensstijl die mogelijk is voor wie ervoor kiest om het te kopen.

Hetzelfde kan gezegd worden voor het creëren en promoten van online content.

Marketeers gebruiken inhoud als een online trekker om verkeer voor hun webvastgoed op te bouwen, maar links die binnen inhoud worden aangeboden, maken deel uit van seo-strategie. Zonder dit is inhoud eendimensionaal en faalt het in zijn kerndoel: fungeren als een levende, ademende, strategische verkeersgenerator op meerdere niveaus voor een merk of bedrijf.

Linkbuilding strategie

Het opnemen van een sterke linkbuilding strategie als onderdeel van de voortdurende ontwikkeling van inhoud is ook belangrijk bij het promoten van inhoud op verschillende sociale kanalen. Als gedecentraliseerde marketingtool kunnen merken gebruikmaken van verschillende contentstrategieën voor elk kanaal om content te promoten die geschikt is voor unieke kopers, simpelweg door ze te verwijzen naar blogposts met een gerichte linkstrategie die in de content is geschreven.

De waarheid is dat om op te vallen als marktleider in een zee van inhoud, het essentieel is om zowel interne als externe links te gebruiken om een ​​goede SEO en content ranking te bevorderen. Het kruidt het leven en de bruikbaarheid van inhoud in eerste instantie en op de lange termijn als het goed wordt gedaan. En Google gebruikt het als een van de drie belangrijkste criteria voor het rangschikken van inhoud.

Houd hier rekening mee bij jouw linkbuilding-strategie.

Wat gaat er mis als je de linkstrategie negeert?

Er was een tijd dat mensen dachten dat het magisch was om zoveel mogelijk links in blogs en website-inhoud in te pakken. Hoe meer links, hoe beter, zelfs als ze geen duidelijke relatie hadden met het onderwerp van een artikel of webpagina. De focus lag op het krijgen van verkeer, ook al was het niet relevant.

Deze strategie is nog steeds in het spel, maar is handiger vermomd als clickbait met relevante zoekwoorden als links. Maar tegen welke prijs?

Kwaliteitsinhoud

In een competitieve online markt is kwaliteitsinhoud een onderscheidende factor. Willekeurige links zonder duidelijk doel worden gezien als spam of tijdverspilling van een lezer. Deze praktijk brengt mensen in verwarring, verhoogt het bouncepercentage en vermindert de kwaliteit van de klantervaring aanzienlijk, terwijl het de online reputatie van een merk ondermijnt.

De belangrijkste kostenpost van een slecht geplande en georganiseerde linkstrategie is de verwarring die het creëert rond de belangrijkste oproep tot actie. Zonder een duidelijk doel direct in de inhoud geschreven en gehyperlinkt, weten potentiële klanten niet wat ze moeten doen. Tijd, moeite en geld die in de eerste plaats zijn besteed aan het maken van inhoud, gaan verloren.